אצל רובינו, העייפות שאנו גוררים במשך השבוע תחלוף כלעומת שבאה לאחר מנוחה הגונה וזמן איכות עם המשפחה. לא כך אצל הסובלים מתסמונת העייפות הכרונית אשר מרגישים תשושים ועייפים לאורך כל שעות היום גם לאחר שנת לילה ארוכה ועמוקה. מאמר זה ידון בהגדרת התסמונת, למה היא גורמת וכיצד ניתן לטפל בה.

תסמונת העייפות הכרונית כיצד נטפל בבעיה?

מהי תסמונת העייפות הכרונית?

תסמונת העייפות הכרונית היא אוסף של תסמינים אשר חולפים לאחר מנוחה באנשים בריאים, אך לעומת זאת הם ממושכים ואינם חולפים בלוקים בתסמונת זו. הסימפטומים הבולטים ביותר של תסמונת זו הם תשישות ממושכת, כאבי שרירים ופרקים, דיכאון, חרדה, ירידה בתגובה החיסונית, ירידה בלחץ הדם וברמות הסוכר, שינוי במשקל, בעיות זיכרון, ירידה בריכוז ועוד רבים אחרים. הלוקים בתסמונת אינם אסרטיביים, דימויים העצמי נפגע והיכולת שלהם להמשיך ולהיות חיוניים, לפרנס ולתמוך במשפחתם נפגעת. תסמונת זו קשה מאוד לאבחון שכן מדובר באוסף של תסמינים אשר כל אחד מהם בנפרד יכול להעיד על מחלה אורגנית כלשהי אשר יש לשלולה.

מהם הגורמים לתסמונת העייפות הכרונית?

עד היום לא ידוע בוודאות מהם הגורמים אשר מביאים לתסמונת וכנראה שמדובר במספר גורמי סיכון אשר מעלים את הסיכון ללקות בה, בניהם ניתן לציין:

• זיהומים חיידקיים וויראליים שונים.
  • בעיות בתפקוד הכליה.
  • פסיכולוגיות – בעיות אישיות ומחלות נפש בדרגות חומרה שונות.
  • גנטיקה.

הטיפול הרפואי בתסמונת העייפות הכרונית

תסמונת העייפות הכרונית עלולה לחלוף מאליה לאחר זמן מה או להמשיך ולהטריד את הסובלים ממנה שנים רבות. אין פיתרון מרפא ספציפי לתסמונת מאחר ומדובר באוסף של תסמינים ולא מחלה אורגנית מוגדרת ומאופיינת. הטיפול הרפואי מתמקד במתן תרופות המטפלות בסימפטומים החמורים יותר (כגון דיכאון, ירידה בלחץ דם, השמנה וכו’) וטיפול פסיכולוגי אשר נועד ללמד את המטופלים כיצד להתמודד עם התסמונת ולתמוך בהם במקרה הצורך.

רפואה משלימה והומאופתיה בטיפול בתסמונת העייפות הכרונית-טיפול טבעי

מאחר והרפואה המערבית אינה מצליחה לטפל בתסמונת העייפות הכרונית ולא מצליחה להגדיר אותה לחלוטין הרי שזהו בדיוק המקרה לפנות לפתרונות אלטרנטיביים או משלימים, טיפול טבעי בדמות הרפואה המשלימה בכלל וההומאופתיה בפרט. הרפואה המשלימה שמה את המטופל במרכז ומנסה לאפיין את מצבו הפרטני שהוביל למצב זה ולא רואה אותו כאוסף של סימפטומים.

ההומאופתיה כדוגמא לתת-תחום פופולארי של הרפואה המשלימה מתאימה לטפל בקשת רחבה של אלו הסובלים מתסמונת העייפות הכרונית. “דומה מרפא דומה” תבע ד”ר האנמן, מייסד ההומאופתיה הקלאסית בהתכוונו לכך שניתן לעורר את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף ולאזנו ע”י אפיון פרטני של כל אדם (רגשי, חווייתי, טראומות מודחקות ותסמינים) ולהתאים לו באופן אישי את הרמדיה המתאימה ביותר לטיפול בכלל התסמינים במקביל ללא שימוש בתרופות כימיות אשר אינן ספציפיות ופוגעות במערכות גוף אחרות, זהו הטיפול הטבעי במיטבו.

טיפול בגוף וגם בנפש, כמו גם השמת האדם במרכז והתייחסות אליו כאל מכלול – כל אלה גישות חשובות ברפואה המשלימה וההומאופתיה אשר עלולות לעזור ללוקים בתסמונת העייפות הכרונית לחזור לתפקודם הקודם ולחיוניותם.

0 תגובות

השאירו תגובה